Mormor

I onsdags begravdes min mormor. En stålgumma som överlevt både en stroke och diabetes under en lång tid. Nu fick hon äntligen vila. Det märktes att hon ville komma till himlen och träffa morfar. Det var en mycket fin ceremoni och mycket sång och fina tal. Det enda som jag kände var att det är så synd att vi inte träffas mer i familjerna och alla kusinerna. Det är verkligen mysigt att träffa sin släkt.

 

Jag fick åka med Mikael och Susanne ner till Småland vilket var väldigt roligt. Mikael är min morbror och jag har knappt träffat hans barn, dvs mina kusiner förut. Det var mysigt att lära känna många nya kusiner. Får hoppas på att det blir fler gånger vi ses i framtiden.

 

 

Min mormor hon var 150cm kort

Min mormor hade alltid mål i mun (i alla fall när hon var yngre)

Min mormor älskade barn

Min mormor bakade världens bästa bullar

Min mormor gjorde världens godaste palt

Min mormor använde korsett

Min mormor hade alltid klänning

Min mormor kom från Norrland

 

Hemma i Småland är det så vackert nu med mattor av vitsippor som pryder marken. Nedan ser ni ett kort från mammas och pappas omgivning där de bor. Så mysigt med massa fågelkvitter. Sedan en bild på Ellie min brorsdotter. Så sööööt!

 

image description

image description

 

 

ps.

Tack till dig som gav mig dagens ros i Värnamo Nyheter! Det värmer verkligen ;)

 

KRAM


Kommentarer
Postat av: Helena Svensson

Hej!



Det känns märkligt att kommentera denna post som handlar om din mormor med en pressförfrågan. Jag ber om ursäkt för det och beklagar sorgen!!



Efter att du läst denna kommentar får du gärna ta bort den. Har inte hittat någon e-postadress till dig, så jag kontaktar dig på detta vis, förlåt!



Hoppas att du ser detta! Jag är redaktör för en tidning som heter inuti och ges ut av Svenska kyrkan i Huddinge. Den kommer ut 6 gånger om året o ligger inbladad i Mitt i Huddinge som är en lokaltidning i Huddinge. Upplagan är 50 000 ex och den totaldistribueras i hela Huddinge kommun, med posten.



I alla fall. Varje nummer har ett tema och i höst gör vi ett nummer som handlar om förluster. Att lära sig handskas med förlust. Vi tänkte genast på dig till huvudartikeln. Det vore fantastiskt om du ville ställa upp!!!



Det är i så fall jag som skriver och fotar. Det är ingen stress, detta måste göras senast i september, men kan göras även nu.

jag kan åka till Uppsala om du skulle kunna tänka dig att ställa upp.



Vänligen kontakta mig här eller på



[email protected]

eller 08-588 699 13



(Ja, min e-postadress är så konstig, med 1:an)



Vänligen

Helena Svensson

2012-05-16 @ 12:22:52
URL: http://www.svenskakyrkan.se/huddinge

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback