Madelene Lundgren

I onsdags förra veckan skulle jag möta lokal tv i Uppsala. UNT24 tror jag att det var bestämt. Med mig, skulle min underbara vän Madde vara, som också deltog i Mot alla odds. Vi skulle tala om serien, vad den innebär, och helt enkelt presentera oss och våra personligheter. Det var bestämt att vi skulle träffa reportern kl 9:30 på konsert och kongress i Uppsala. Jag var som valigt någon minut försenad och såg till min stora förvåning att jag ändå var där innan Madde. Det kändes lite konstigt eftersom hon alltid var i tid.  Men jag tänkte att det troligtvis berodde på tågen som i princip aldrig kommer i tid.


Jag och Madde hade talats vid dagen innan och hon var på topp. Hon var så lycklig och nykär i sin kille. Hon berättade att hon skulle ut och rida på kvällen och att det passade henne alldeles utmärkt att komma till Uppsala på intervju då hon ändå hade lite ärende där att uträtta. Vi skickade vårt sista sms till varandra runt kl 16 på eftermiddagen där vi sa att det skulle bli så kul att träffas.


Tiden gick där jag och reportern väntade på Madde. Nu hade det gått 40min över tiden och jag började bli rejält orolig. Jag försökte ringa flera gånger till hennes mobil utan svar. Tankarna började snurra. Tänk om något hade hänt?


Några minuter senare får jag ett samtal som ger mig det hemska beskedet att världens underbaraste människa, Madelene Lundgren, är död.


Du är älskad och saknad av många min underbara supermadde. Gå gärna in och läs vilken fantastisk människa Madde var på supermadde.se




Ta vara på livet mina älskade läsare!!!


Kommentarer
Postat av: Petter

För jäkligt. Jag träffade henne aldrig i verkliga livet men lärde känna henne genom hennes blogg och hon var alltid positiv, full av livsglädje och gjorde ett djup intryck på mig.



En toppentjej som kommer att vara mycket saknad. Kvinnor som Madde behövs det många av men tyvärr är de sällsynta.



Jag har fortfarande svårt att fatta att hon är borta. Hon var en riktig ljusglimt och jag gillade hennes stil.



Lev livet. Vem vet vad som händer i morgon.

2011-11-01 @ 20:55:13
Postat av: Maria Lundin

Har bara sett henne på tv men hon har gjort väldigt stort intryck på mig å garanterat dom flesta som sett å fått äran att få lära känna henne. Livet SKA INTE vara så orättvist! Tankarna går självklart till anhöriga. Dom kan ju med stolthet tänka på vilket intryck hon gjort hos hela svenska folket!

2012-02-08 @ 20:21:26
Postat av: Gabrielle

Så väldigt,väldigt tragiskt! Vilken toppentjej hon måste ha varit och vilken kämpe.Kommer alltid att minnas henne. Inte minst så går tankarna till familjen.

2012-02-14 @ 21:23:33
Postat av: Fredric Stenström

jag blev så himmla kär i henne när jag såg henne på mot alla odds. fredric grävare

2012-02-15 @ 20:25:07
Postat av: Catharina

Fick reda på av vår dotter i dag att Madde inte fanns mer.

Jag har nu varit inne för att få detta bekräftat trodde inte detta kunde vara sant.

Lider med hennes familj.

2012-02-21 @ 14:32:36
Postat av: Erik Hedsell

Har följt med serien "Mot alla odds" och berörs starkt av er alla och speciellt av Madelenes stora hjärta för andra. Så synd att hon inte finns mer för hon hade en stark livsglädje. Läst lite i hennes blogg i efterhand, hon har efterlämnat stort djup av sitt öppna hjärtats tankar......hoppas att hennes påbörjade livsverk får föra vidare in i framtiden i någon form av hennes livsglädje. Tankarna går till hennes närmaste i familjen.......

2012-03-06 @ 22:44:08
Postat av: Klara

Lärde känna Madde genom Mot Alla Odds och det får jag säga - vilken positiv och härlig tjej! Det är så tragiskt att en sådan underbar människa inte finns bland oss längre. Jag hoppas att folk ser programmet och inspireras av denna tjej! Du med Lena, fantastisk prestation du gjorde i Afrika! Bra jobbat. Du och Madde var mina favorittjejer! Mina tankar går till dig och de andra deltagarna, och till Maddes familj så klart. Klara

2012-03-07 @ 05:51:12
Postat av: Robert Seyfert

Det var med stor sorg i hjärtat som jag läste att Madde inte finns ibland oss längre. Hon var en mycket klarsynt och varm person som lämnade djupa spår i många som såg henne kämpa tillsammans med dig och de andra i "Mot alla odds". Det uppstår alltid ett stort tomrum efter en stor person som Madde och det enda vi kan göra för att försöka fylla detta tomrum är genom att försöka ta till oss det som vi har lärt oss av henne och att i försöka leva våra liv i hennes anda. Jag tycker att du var helt fantastisk, Lena. Du och Madde var starka kanontjejer i "Mot alla odds" och du ska veta att även du lämnade och fortsätter att lämna djupa spår i oss andra som får förmånen att ta del av dina tankar och gärningar. Jag beklagar djupt din förlust av en nära och mycket god vän och mina tankar är med dig och med Maddes pojkvän Christoph och hennes familj. "Live well, do good and live life att it's fullest!" / Robert

2012-03-07 @ 08:46:55
Postat av: Sandra

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-09-12 @ 11:25:34
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: ismaeel

hej lina!
jag tycker om dig,

Svar: Tack! Vad gulligt skrivet av dig!
Tomas & Lena Nordquist

2013-05-24 @ 23:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback