Älskade helg

 

Efter en intensiv vecka så känns det hur gött som helst att ta det lite lugnt. Vädret är helt fantastiskt och jag tänkte ut och träna en runda för att utnyttja det fina höstvädret. Jag har ju dessutom påverkat Friskis och Svettis så de har köpt in en ny handcykel till deras nya gym. Man borde gå och testa den också när man ändå är ute och far.


Utanför fönstret har kastanjeträdet fått gula löv och man påminns om att det blir kallare tider och att man snart måste byta till vinterdäck på bilen. Men det orkar jag inte göra idag. Det enda jobbiga jag skall göra är att vika tvätt och lägga in i garderoben. Det borde jag väl ändå orka.



image description

Bild från min balkong



Det blev en lyckad föreläsning på Mastiff i torsdags inför alla superduktiga programskapare. Där satt man inför producenter och annat kompetent mediefolk som skapar en del av de program som vi ser på TV varje dag. Nu vet jag vilka som ligger bakom True talent, Så ska det låta och självklart de som gjort Mot alla odds. Att jag har fått vara med och inspirera dem känns hur häftigt som helst!


Jag valde att tala om vad som driver mig att gå vidare, mitt och andras egenvärde och att fokusera på det positiva och styrkorna i mig själv och andra. Jag fick feedback senare under fredagen om att de hade tagit till fasta det jag sagt i senare diskussioner under dagen vilket känns superkul!


Att hålla föreläsning är verkligen en blandning mellan att ha otroligt kul och att samtidigt ha i bakhuvudet:


- Tycker verkligen människorna framför mig att det här är något bra?

- Ser de ut att ha trevligt och verkar det ge någonting det jag säger?


Kanske är det bra att ha de frågorna i bakhuvudet eftersom man hela tiden märker av vad folk verkar uppskatta mer eller mindre. Efteråt var jag helt slut iaf och det märks att det tar på krafterna att ge av sig själv. Men det är absolut något jag vill göra igen om jag får tillfälle.


Ha en underbar helg!

 



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Andersson

Och vi tyckte mycket om att ha dig hos oss på inspirationsdagen! Vi ser fram emot premiären, kramar

2011-10-07 @ 13:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback