Underbar helg!

Istället för att stressa denna helg med julklappsinköp och stress har jag istället mysat runt i lägenheten i nattkläder och städat lite granna till skön musik. Redan igår har jag förberett mat inför ikväll mm. då vi får gäster ifrån Småland. En härligt mustig fransk köttfärsgryta blir det med potatismos och sallad. Potatisen är skalad så den är bara att sätta på och grytan skall bara värmas. Ha redan smakat lite och den blev riktigt mumsig.



Det känns så skönt att vara färdig med i princip alla julklappar. Det enda jag inte gjort är att slå in dem i paket. Man brukar spara ganska mycket plats i bilen om man gör det på plats så jag tror nog att jag gör så.



Något som däremot inte kommer att vara lugnt är just själva julhelgen. På onsdag åker vi ner till Småland för att där sedan fira julafton. På juldagen åker vi tidigt upp till Dalarna för att kl. 14 vara hos svärfar. Sedan på annandag jul måste jag åka tillbaka till Uppsala för att jobba i mellandagarna och under nyår så skall jag åter upp till Dalarna. Jag kommer därmed minst spendera 20timmar i bil. Men det är det väl värt när man vill umgås med underbara vänner och sin familj. Får skylla mig själv att jag har flyttat så långt ifrån allt och alla antar jag.



Hur går det för er i julstressen? Hoppas ni har tid att ta vara på varandra!!


Nedan är en av mina favoriter av alla jullåtar som finns




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback