Bröllop

I helgen var det bröllop i Dala-Järna. Det är alltid lika roligt att träffa många av sina vänner samlade på samma ställe så man får prata av sig om allt som hänt sedan senast man sågs. Brudparet Elinor och Robert var så vackra och helt otroligt förälskade vilket är precis som det skall vara en sådan här dag. Grattis igen till er, ni är nu ett med varandra!


På bilden ser ni min underbara vän Josephine och jag utanför kyrkan i Dala-Järna


Jag blir alltid påmind om mitt och Tomas bröllop när jag är på andras, och då särskilt i Dala-Järna eftersom det var här vi gifte oss. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Att ha så många underbara vänner runt omkring sig som kommit dit för vår skull var en fantastisk känsla. Att lova inför Gud att man skall dela varandras bördor i nöd och lust ger verkligen en trygghet och starkhet i ens relation.


Jag minns att jag kände mig så vacker i min klänning, sminkning och frisyr. Jag hade suttit hos frisören sedan kl 4 på morgen och mina ögon var alldeles röda eftersom jag dessutom knappt kunnat sova på natten av nervositet. Som tur var försvann det lagom till fotograferingen runt kl 11 på förmiddagen.


När vi skulle gå in i kyrkan ville min klänning ville fastna i ena hjulet hela tiden. Jag blev så nervös att jag var tvungen att ropa ut mamma som fick fixa till allt i sista sekund.

Det var skönt i all nervositet att min bästa kompis Gun var tärna. Hon kom hem från sina studier i USA bara för min skull. Helt fantastiskt att man kan ha sådana vänner. Tack alla som förgyllde vår dag. Jag uppskattar det fortfarande skall ni veta!!


Jag och Tomas, bild tagen av Fredrik Olsson

Ett av alla våra bröllopskort taget av Fredrik Olsson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback