Årets ledare

Min syster som självklart är världens bästa syster har fått utmärkelsen årets ledare på Kappahl.  Hon har därmed fått priset guldkappan och ett stort fint diplom. Jag är så stolt över henne! Om jag inte minns fel så tror jag det var 163 chefer totalt i Sverige som tävlade, så det är inte illa pinkat. Jag kan ju hoppas på att jag också fått en del av den goda genen av alla dem som mor och far har delat ut till oss barn;)





Själv har jag alltid velat bli chef mestadels för att alla andra är det hemma så det har varit en självklarhet på något sätt. Tyvärr orkar inte min kropp att jobba heltid vilket gör att jag har börjat fokusera på andra saker i livet. En chef som inte kan jobba heltid känns inte som att det i dagens läge existerar. Idag när allt skall effektiviseras och de som jobbar helst skall jobba precis så mycket så de inte går in i väggen så finns det inte mycket utrymme för alla de andra. Det har varit tungt att inse att kroppen inte räcker till i många situationer när andra bara kan gasa på. Frågan är om jag någonsin kan lära mig att acceptera och landa i det…


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det är svårt att sluta jämföra sig med andra och släppa fokus på vad man inte kan lika bra o.s.v. Men vi vinner mest själva på att kunna se till allt vi kan och fokusera på hur vi kan leva VÅRT BÄSTA LIV. Ingen idé att köra slut på sig för ett liv som gör någon annan lycklig om det är för mycket eller fel för en själv. Man får fundera ut vad som är viktigast för en själv och vad man mår bra av och göra det bästa av allt det positiva man har. :)

2011-12-11 @ 18:24:02
URL: http://ulrikamakinglemonade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback