Funki models

Pratade precis med Camilla, en tjej som läser foto i Stockholm. Hon har valt ut mig som sin modell till ett projekt som hon skall göra som sedan skall ställas ut i Stockholm under en fotomässa. Spännande!!


Det som jag faktiskt tycker är riktigt kul är att de inte skall fokusera på funktionshindret utan snarare göra snygga foton som bara fokuserar på den skönhet som finns hos vilken människa som helst, med eller utan funktionshinder.


Hur blev jag då uttagen till det? Jo, jag är med i en agentur som heter funkimodels som endast har olika personer med funktionsnedsättningar som modeller. De vill visa att man kan vara vacker och vara modell trots funktionsnedsättning. Sedan är det ju faktikst så att många människor har dolda eller synliga handikapp på något sätt. Detta är något som vi behöver normalisera och därför har funkimodels även en viktig roll i det.


Jag har blivit lovad att få ett kort som jag kommer att dela med er när jag fått det:)


Ha det gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback