Mysig helg

Helgen går mot sitt slut vilket alltid är lika tråkigt. Under lördag och söndag har vi haft påhälsning av Tomas pappa med fru vilket varit väldigt trevligt. Vi har pratat, ätit, köpt lite julklappar och varit på julkonserten Present i pingstkyrkan. Själv har jag varit med och sjungit de flesta julkonserterna och fick idag uppleva att bara sitta och lyssna. Det var otroligt skönt och en underbar upplevelse. Jag är stolt över att vara med i en så mångkulturell församling som har så många duktiga människor som vill ge så mycket av sig själva till andra.



Samtidigt som jag skriver detta sitter jag och lyssnar på klipp från så mycket bättre. Lale är verkligen en begåvning som har någonting extra. Hon uttrycker så mycket känslor i texterna. Liknar Björk på något sätt. Lena PH däremot kollar mer textapparaten än på sina åhörare när hon sjunger en av E-types låtar. Så tråkigt. Tycker förresten det är grymt dåligt av tv4play att man måste betala för att få se deras program som är äldre än en vecka, men man måste ändå genomlida en massa reklam. Nej, tummen ner för det.



Det är Mastiff, samma produktionsbolag som gjort Mot alla odds som gjort programmet Så mycket bättre. Killen som kom på programidén har fått pris för bästa program om inte jag minns fel. Det gör mig lite tryggare i att det kommer bli en bra serie Mot alla odds när den börjar. Man har nästintill glömt att man har varit med i en stor produktion. Det var ju så länge sedan man var borta i Afrika nu. Man kommer såklart ihåg alla underbara människor och upplevelser som man hade, men att det faktiskt filmades och skall visas i TV har man liksom skjutit ifrån sig. Jag var så oerhört inställd på 7:e november och att allt skulle bli så spännande. Sen när Madde gick bort så fick det liksom sig en ny dimension med allt. Det kommer bli speciellt att se henne livs levande, skrattande och kämpande.


image description

Hoppas iaf att ni alla mår bra och att julhysterin inte är för illa för er alla. Själv är jag glad då jag hittade en fin mössa till pappa från oss barn. Pappa älskar allt som är varmt så den här kommer han bli glad för.


Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Linda, syrri

Perfekt, kram till världens bästa syster:)

2011-12-11 @ 19:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback